Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /yoomaster/administrator/components/com_widgetkit/classes/OAuth.php on line 110

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /yoomaster/administrator/components/com_widgetkit/classes/OAuth.php on line 110
Renault MEGANE i MEGANE Grandtour

Salon RENAULT w Warszawie - DECAR

Samochody osobowe i dostawcze - kredyt, leasing, najem długotermionowy

DECAR WARSZAWA

Renault MEGANE i MEGANE Grandtour

Są marki, które nie produkują małych samochodów miejskich jak Twingo. Są też marki, które nie produkują rodzinnych minivanów jak Scenic. Ale w tzw. segmencie C pojazdy kompaktowe oferują wszyscy producenci. Zatem z wszystkich oferowanych przez nas samochodów Megane w swoim segmencie musi stoczyć najtrudniejszą walkę. Ma jednak tak wiele atutów, by móc tę walkę wygrać.

Pierwsza generacja Megane zastąpiła w roku 1995 model Renault 19. Jak na ówcześnie obowiązujące w segmencie standardy, samochód oferował niezwykły komfort jazdy. Był też nowoczesny pod względem wzornictwa, bardziej bezpieczny niż większość innych modeli tego segmentu i ponadczasowo stylowy. Druga generacja pod tym względem była więcej niż nowoczesna. Być może dlatego częściej sprzedawaliśmy bardziej klasyczną pod względem wyglądu wersję kombi (grandtour) niż hatchbacka. Trzecia generacja modelu bazowała na klasycznych wzorcach stylistycznych właściwych pojazdom segmentu C. Jak na Megane była wręcz zachowawcza, ale to właśnie w tej generacji udało się zdecydowanie poprawić trwałość i niezawodność samochodów. 

Oto jak najnowszą generację Megane zachwala dyrektor ds. designu przemysłowego Renault, Laurens Van Den Acker: „Nowy Mégane to nie tylko atrakcyjny design. To auto kryje w sobie rzeczywisty potencjał, technologie, innowacje, które ułatwią życie kierowcy, jednocześnie je wzbogacając”. Sprawdźmy, czy tak jest w istocie.

Zacznijmy zatem od designu... Patrząc z przodu i z tyłu rzec by można, że to taki mniejszy Talisman. Charakterystyczny układ świateł przednich oraz poprzecznych świateł tylnych, rozciągających się na całą szerokość tyłu auta podkreśla napiętą i precyzyjnie zarysowaną linię nadwozia. Z profilu widać dobrze wyważone proporcje, muskularne nadkola i podniesioną ku górze linię tylnych drzwi, co podkreśla dynamiczny charakter samochodu. Megane wygląda na nowoczesny i solidny samochód.

Fotele. Ich konstrukcja jest podobna jakk w Talismanie czy Espace. Pianka w nich ma dwukrotnie większość gęstość niż w poprzednich generacjach Megne, co zapewnia wysoki komfort i trwałość, co jest nie bez znaczenia przy intensywnym użytkowaniu. Tapicerka: od materiałowej, poprzez welur aż po skórę. W bogatszych wersjach fotel może być podgrzewany i może posiadać funkcję masażu. To chyba wszystko, czego można oczekiwać od samochodowego fotela.

Komfort akustyczny. Tłumienie szumów powietrza osiągnięto dzięki zastosowaniu grubszych szyb, dodatkowym uszczelkom zewnętrznych dolnych krawędzi drzwi oraz tłumiącej hałasy przedniej szybie. Usztywniono również konstrukcję, co zapewnia skuteczniejsze tłumienie drgań silnika na wolnych obrotach.

Audio. W dobrze wyciszonym samochodzie już standardowy system nagłośnienia brzmi lepiej. Dla bardziej wymagających pod względem nagłośnienia użytkowników oferowany jest system Bose. Nowy system zaprojektowano specjalnie dla wnętrza Megane wykorzystując 8 głośników + subwoofer i cyfrowy korektor dźwięku. Doskonale słuchać wszystkie tony, właściwą barwę i przestrzeń dźwięku.

Bagażnik. Jeden z największych w swojej klasie (434 l.) z szeroką klapą i o bardzo regularnych kształtach.

A jak Megane jeździ? Samochód prowadzi się pewnie, a zawieszenie pracuje dość cicho. Przy ostrzejszej jeździe samochód błyskawicznie reaguje na uślizgi kół szybko i skutecznie niweluje próby wprowadzenia pojazdu w nadsterowność lub podsterowność. Wydawać by się mogło, że skoro samochód ma ABS, ASR i ESP, to będzie się zachowywać jak większość przedstawicieli tego segmentu. Tymczasem zachowuje się zdecydowanie lepiej! Przy jeździe na granicy przyczepności system elektroniczny decyduje o tym, które koło przyhamować i jak bardzo ograniczyć moc przekazywaną na koła. Nie ma zarzucania tyłem, nie ma wyrzucania przodu z zaplanowanego toru jazdy. A co jest? Jest bezpieczna, przewidywalna i komfortowa jazda. W wersji GT unikalne wrażenia z jazdy zapewnia system 4Control i tylna oś skrętna. Takich wrażeń z jazdy w tym segmencie nie zapewnia żadne auto! Bo tutaj pytanie brzmi nie kto posiada tylną oś skrętną w segmencie C 1), tylko kto posiada cztery koła skrętne w ogóle 2)?

1) w momencie wprowadzenia na rynek w segmencie C system czterech kół skrętnych posiadało tylko Renault Megane IV 

2) system czterech kół skrętnych spotykany jest w niewielu, zwykle wyraźnie droższych od Renault markach segmentu premium.

Tags: Renault, samochód rodzinny, Megane, Megane Grandtour, kombi

UA-358204-8