Ten samochód miał nie tylko zasięg w zasięgu, ale także rozwiązanie wymiarów przestrzeni użytkowej do wymiarów zewnętrznych. Jeśli do tego dochodzą koszty silników i kosztów usługi, można powiedzieć, że w kategorii małych furgonetek był to samochód prawie doskonały. W ostatnim akapicie artykułu wyjaśnię, dlaczego „był”, a nie „jest”.
Nazwa „Dokker” pochodzi z angielskiego terminu „dockworker”. W ten sposób nazywani robotnikami zatrudnionymi przy załadunku i rozładunku produktów zawijających do portu. udostępnianie danych o funkcjach użytkowych urządzenia, jego solidną treść i charakter użytkowy. Nie dla po podróży:
Obszerne wymiary: długość – 4,36 m, szerokość – 1,75 m (bez połysku) i wysokość – 1,81 m (bez relingów) składa się z dużej ilości miejsca w środku. Do tych szerokich drzwi przesuwnych (w standardzie prawym, opcjonalnie lewe) oraz symetrycznych drzwi tylnych, ułatwiających dostęp do środka. Wewnątrz objętościowego ładunku 3,3 m3 oraz długość załadunku 1,9 m. Pojemność ładunkowa i długość załadunku można było uzyskać dzięki niezwykle praktycznej opcji Dacia Easy Seat. Nazwą tę można zastosować wielofunkcyjny fotel pasażera, który oferował trzy funkcje:
- fotel rozłożony - samochód 2-miejscowy, dla fotela i pasażera
- fotel wielofunkcyjny do montażu stolika lub uchwyt pionowo przy schowku w desce rozdzielczej - szerokość ładunkowa o długości 2,42 m
- fotel wyjęty z samochodu – przestrzeń ładunkowa zwiększona do 3,9 m³, a długość załadunku do 3,11 m
To najlepsze parametry na rynku, plasujące Dokkera Vana wśród najbardziej funkcjonalnych samochodów w małych furgonetekach.
Jak to możliwe, że Dacia, która posiada ograniczone doświadczenie w budowie samochodów użytkowych (Logan VAN), jest tak atrakcyjna i solidny samochód? Za wykonanie modelu rozwiązania konstruktorów Renault oraz bardzo racjonalne rozwiązanie do projektu. Dokker czerpał ze sprawdzonych urządzeń, które były wcześniej zasilane w Kangoo i Loganie. W tym sposobie osiągnięcia dwie korzyści: koszty uzyskania i możliwości. Dokker VAN na rynku wtórnym starzał się wolno, bo był oceniany.
Byli klienci, oczekiwali, że w Dacii pojawi się pełna gama samochodów dostawczych. No bo Dokker był właściwy Kangoo, to z pojawienia się również „daciowy” właściwyk Trafica i Mastera. Nic się nie stało, ale nie stało się. Zamiast tego, to właśnie Dokker zniknął z ofert Dacii. Bo Dokker jakkolwiek bezkonkurencyjny pod względem użytkowym, pod względem komfortu i ergonomii miejsc znajdujących się wewnątrz w tyle... z uwagi na bardzo mocną modernizację i trafiony do stajni Renault jako Express VAN.