Dacia Logan była pierwszym modelem po odrodzeniu marki w ramach koncernu Renault. Z początku oferowana była wersja sedan i MCV, która szybko znalazła uznanie wśród klientów ze względu na przepastny bagażnik i uniwersalny charakter. Niedługo potem pojawiły się dwie wersje z homologacją ciężarową: Logan VAN i Logan Pick-Up.
Mówiąc najprościej, Logan VAN to Logan MCV z jednym tylko rzędem foteli i bez przeszklenia bocznych ścian oraz bocznych i tylnych drzwi. W polskiej specyfikacji brak przeszklenia określono dość niejednoznacznym sformułowaniem: "szyby tylne boczne nieprzeszklone". Samochód posiadał całkiem sporą ładowność 800 kg i objętość przestrzeni ładunkowej 2,5 m3. Długość przestrzeni bagażowej to aż 1,94 m, co było nieosiągalnym wynikiem dla innych pojazdów w tym segmencie. Przestrzeń ładunkowa Logana Vana była łatwo dostępna dzięki drzwiom bocznym z obu stron oraz dwuskrzydłowym drzwiom tylnym, dzielonym asymetrycznie 1/3-2/3. Tylne drzwi można było lekko uchylić przy kącie otwarcia 40° lub otworzyć pod kątem 90°, a po zwolnieniu blokady - 180°. Pełne drzwi boczne i tylne, ścianka działowa na całej szerokości kabiny i płaska podłoga pozwalały swobodnie i bezpiecznie korzystać z pojemnej przestrzeni ładunkowej Logana Vana.
Producent bezpośrednio komunikował: "Za tę cenę nie znajdziesz nic bardziej praktycznego". Logan VAN słynął z zaskakująco niskiej ceny zakupu i bardzo przyjaznych kosztów eksploatacji. Dobrze wypadał również pod względem niezawodności.
Następcą Logana VANa była Dacia Dokker VAN.