ZAPYTAJ O OFERTĘ

Szukasz samochodu do firmy?
Powiedz, czego potrzebujesz!

+48 22 519 89 05
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

handlowiec

MATEUSZ HOMA
handlowiec

DECAR ul. Modlińska 154B, Warszawa | autoryzowany salon - firmowy leasing | sprzedaż i finansowanie | samochody osobowe i dostawcze zapytaj@renault-dacia.warszawa.pl

Dacia DUSTER

Być może ktoś pomyśli, że wydzielam, ale zaryzykuję tezę, świat SUVów dzieli się na er przed pojawieniem się Dustera i po Dustera na rynku. Dlaczego warto wziąć? normalnie do roku 2010 (rok premiery wyposażonyj Dustera) zwykle na SUVa było konieczne ok. 100 tys. zł. Zamiast tego można kupić Dustera za tę cenę. Uterenowione i modne kosze, kojarzone z bogactwem i szpanem, które były nieosiągalnym marzeniem wielu nabywców, nagle trwałym jak nigdy. Duster od samego początku był bestsellerem. Dlaczego osiągnąłeś swój sukces? Chyba po prostu temu, że jest miły dla oka, nieprzesadzony, typowy i dobrze jeżdżący w każdym terenie samochodu. Jeśli już mówimy o SUVach, to jasno trzeba powiedzieć, że nie są to samochody terenowe. Są to samochody rekreacyjne, terenowe, z powiększonym prześwitem, wzmocnionym zawieszeniem i - niezależnie od każdej wersji - z napędem na obie osie. Duster pod tym względem wypada bardzo dobrze, a jego właściwości jazdy w terenie są o wiele lepsze niż nieednego, droższego SUVa. Samochód posiada wysoki prześwit 210 / 205 mm (4X4 / 4X2) i bardzo dobre kąty natarcia i zejścia odpowiednio 30° i 36°. Skrzynia biegów jest zestopniowana podobnie jak w samochodach dostawczych - jedynka jest bardzo krótka (5,8 km/h przy 1000 obr/min) i przy 6-biegowej skrzyni do nie szóstki jest nadbiegiem, co z reguły jedynka jest reduktorem. Dlaczego krótka jedynka jest tak ważna w Dusterze? Wolne poruszanie się w terenie pozwala na: „czytanie terenu” przy dostępnym sprzęgle na wolnych obrotach (brak dodatkowego przeciążania przyczep), dodatkowe wykorzystanie prześwitu samochodu (niewielkie ugięcia zawieszenia przy wolnej jeździe), unikanie korzystania z części wynikających (mniejsze ryzyko silnych i wyposażone w przeciążone ograniczniki zawieszenia przenoszone na nadwozie), mniejsze obciążenie przyczep przy ruszaniu (nie podlega przegrzaniu), łatwiejsze ruszanie z obciążeniem iz przyczepą, utrzymywanie prędkości jazdy na stromych zjazdach, bezpieczne utrzymywanie prędkości w pierwszym pierwszym biegu. Przy dźwigni zmiany biegów znajduje się zewnętrzny napęd, który można ustawić w trzech pozycjach: 2WD / AUTO / 4WD LOCK. Tryb 2WD działa jak w innym miejscu z przednim napędem. Po uruchomieniu AUTO napędu osi, który jest automatycznie podłączony do przedniego koła. Tryb 4WD LOCK to program na naprawdę trudne zadanie, gdy konieczny jest stały napęd na cztery koła. Czy użytkownik powinien mieć wersję 2x4 czy 4x4? To zależy… i to nie tylko od grubości portfela. Rolnicy, leśnicy, weterynarze, geodeci i budowlańcy powinni skorzystać z wersji z napędem na cztery koła. Wszyscy inni, którzy mają niski budżet, za cenę dopłat do wersji 4x4 powinni wybrać bogatsze wyposażenie. Duże koła, wzmocnione zawieszenie i wysokie prześwit w zupełności wystarczą tym,których tereny ograniczają się do wjeżdżania na wysokie krawężniki.

Napisz lub zadzwoń

 

Mateusz Homa - handlowiec

 
 

Porozmawiajmy o nowym samochodzie dla Twojej firmy!

zapytaj@renault-dacia.warszawa.pl   +48 663 399 388