Dacia Sandero to drugi model wprowadzony na rynek przez “nowożytną” Dacię, czyli w czasach, kiedy jej właścicielem był koncern Renault. Do czasu pojawienia się Sandero jedynym samochodem oferowanym przez Dacię był Logan w czterech wariantach nadwozia: Logan (sedan), Logan MCV (kombi), Logan Van (furgon) i Logan Pick-Up (2-osobowy z otwartą skrzynią).
W uproszczeniu można przyjąć, że Sandero miało być poniekąd Loganem-hatchbackiem, czyli samochodem o zwartej sylwetce, bardziej praktycznym w mieście. Sandero zapoczątkowało ofensywę modelową marki z bardziej indywidualnym wzornictwem oraz pozwoliło wejść Dacii w segment crossover’ów poprzez wersję Stepway. Właśnie wersja Sandero Stepway stała się dowodem na to, że Dacia potrafi produkować nie tylko samochody funkcjonalne, ale też modne i po prostu ładne. Oto przepis na udany samochód.
Do klasycznego miejskiego hatchback’a:
- dodajemy plastikowe elementy stylistyczno-ochronne nadwozia, podobne do stosowanych w samochodach terenowych i SUV-ach;
- powiększamy koła z wykorzystaniem solidnie wyglądającej felgi i lekko podnosimy prześwit;
- dodajemy nakładki na osłony zderzaków i nadkola oraz nakładki na błotniki, listwy pod progami;
- na dachu montujemy relingi dachowe
Niby niewiele, niby to po prostu Sandro… a jednak otrzymujemy zupełnie inny samochód.