Sprzedaż Mastera wygląda nieco inaczej niż sprzedaż innych modeli Renault. Tutaj nikt mnie nie pyta "No a niech Pan powie, dlaczego powinienem kupić akurat Mastera, a nie innego dostawczaka?" Że warto kupić Mastera, to powszechnie wiadomo. Master ma po prostu tak dobrą opinię, że tutaj zwykle od razu przechodzimy do konfiguracji i kalkulacji leasingu.
Prawdę mówiąc, do tego, że Master jest świetnym samochodem przekonali mnie... klienci :) Przychodzili do salonu i podczas przygotowywania oferty dzielili się wiedzą nt. zalet tego samochodu. Mówili, że ma bardzo trwałe i niezawodne silniki, że jest odporny na korozję, że ma wysoką ładowność (że dobrze znosi przeładowanie), że są przystępne koszty serwisu... Były to jeszcze czasy II generacji modelu. Najważniejsze dopiero miało nadejść...
W roku 2010 pojawił się Master III generacji (typoszereg X62). Przez 14 lat zmieniało się niewiele, bo trudno (i po co?) zmieniać coś, co jest optymalnie skonstruowane? Wszystkie silniki wysokoprężne miały identyczną pojemność wynoszącą 2.3 litra. Zwiększały się moce, z czasem przyszła technologia TwinTurbo. Cały czas było to jednak ten sam silnik (M9T), którego cechowała wysoka kultura pracy, elastyczność w szerokim zakresie obrotów, niskie zużycie paliwa i wysoka niezawodność. To m. in. dzięki temu silnikowi Master stał się królem międzynarodówek. Milionowym przebiegiem pochwalił się niejeden klient.
Master III generacji występował w czterech rozmiarach, miał napęd na przednią lub tylną oś, a przy napędzie tylnym koła pojedyncze lub bliźniacze. Była też szalenie ceniona wersja napędu 4x4 Oberaigner.
W 2018 roku Master stał się w Polsce liderem swojego segmentu. Nade wszystko jednak, Master stał się liderem pojazdów zabudowywanych - zarówno tych na furgonach, jak też na podwoziach (tych wysokich oraz niskich - platformach). To właśnie przy zabudowach rodzą się często wręcz autorskie pojazdy. Oczywiście, mamy pewną matrycę gotowych konfiguracji. Jednak nawet przy zwykłej wywrotce czy kontenerze każdy klient ma prawo zaprojektować nadwozie wg własnej wizji i wg własnych potrzeb. Cała gama pojazdów zabudowywanych pozwala nam oferować samochody takie jak izoterma, chłodnia, skrzynia, wywrotka, laweta, kontener, mobilne laboratorium, mobilny warsztat itd. Nawet kontener może być różny, np. uniwersalny, kurierski, meblowy czy piekarniczy. Montujemy agregaty chłodnicze, kompresory, agregaty, przetwornice, wciągarki, dźwigi samochodowe (HDS lub EDS), platformy, rampy, windy...
Od roku 2024 oferujemy IV generację Mastera (typoszereg XDD). Ten nowoczesny samochód dostawczy charakteryzuje się aerodynamicznym designem. Bo samochód dostawczy, przy swojej dużej powierzchni czołowej, powinien być projektowany zgodnie z zasadami aerodynamiki. Dzięki temu zużywa mniej energii i mniej hałasu przedostaje się do kabiny. A najnowszy Master może być zasilany klasycznym paliwem lub energią elektryczną. Kwestią (niedługiego?) czasu jest też wprowadzenie do sprzedaży w Polsce wersji zasilanej wodorem.
Jeżeli ktoś nigdy nie użytkował Mastera i nie zna na jego temat żadnych opinii, łatwo może się przekonać o tym, że Master będzie dla niego wyborem optymalnym.