Dziś Renault Trafic to samochód, o którym wie każdy przedsiębiorca użytkujący samochody dostawcze. Nawet ci, którzy dotąd jeszcze go nie kupili, na pewno kiedyś rozważali jego zakup. Bo Renault Trafic to bogata historia i rzesze zadowolonych użytkowników w Polsce i Europie.
Od czasu debiutu pierwszej generacji w 1980 roku, Renault Trafic zdobył sobie powszechne uznanie na rynku małych furgonów dzięki bardzo dobrym właściwościom użytkowym, ekonomicznym silnikom i wygodnej kabinie kierowcy. Oto w najważniejsze informacje o aktualnej gamie modelu.
Trafic oferowany jest w dwóch rozmiarach długości i wysokości. Zdecydowanie najpopularniejsza jest wersja L2H1, w której długość przestrzeni bagażowej mierzona po podłodze to blisko 3 m. O 40 cm krótszy Trafic L1H1 ma również swoje zalety, bo z racji długości 5 m całego pojazdu mieści się (to niełatwe, ale możliwe) na większości standardowych miejsc parkingowych. Wysokość H1 zapewnia możliwość wjazdu do większości garaży podziemnych, gdyż cały pojazd nie przekracza wysokości 2 m. Z kolei wysokość H2 pozwala większości dorosłych ludzi o przeciętnym wzroście stanąć stanąć w pozycji wyprostowanej w przestrzeni bagażowej.
Najnowszy Trafic jest dość zachowawczy jeżeli chodzi o silnik. Dwulitrowa jednostka wysokoprężna była wiodąca jeszcze w czasach poprzedniej wersji z łukiem (garbem) na dachu. Teraz silnik 2.0 dCi (M9R) jest jednym dostępnym silnikiem klasycznym. Oferuje za to warianty mocy od 110 do 170 KM i - w mocniejszych wersjach - manualną lub automatyczną skrzynię biegów. Dla tzw. sektora dostaw ostatniego kilometra oferujemy również wersję z napędem elektrycznym.
Trafic wykorzystywany jest najczęściej jako uniwersalny samochód transportowy. By ochronić część bagażową przed przedwczesnym zużyciem, często klienci zamawiają zabezpieczenie podłogi, ścian i nadkoli. Zwykle stosowana jest sklejka antypoślizgowa na podłodze oraz zwykła na ścianach. Coraz częściej jednak w zabudowach pojawia się sklejka laminowana lub lżejsze od niej panele polipropylenowe.
Renault Trafic często zamawiany jest z zabudową izotermiczną przez firmy cateringowe, producentów i sprzedawców żywności. Wprawdzie Trafic nie jest tak pojemny jak Master, ale w wersji z podpodłogowym agregatem chłodniczym mieści się w podziemnych garażach, co czyni go wszechstronnym pojazdem dystrybucji door to door.