Niektórzy mówią, że Kadjar to większy brat Captura, co poniekąd jest prawdą. No bo że jest większy, to widać na pierwszy rzut oka. Że brat… pewnie tak, skoro ten sam projektant go opracował i skoro ten sam koncern go produkuje. Jedynak nie tylko rozmiar je różni, ale również styl, funkcjonalność i właściwości jezdne. No to po kolei…
Samochód jest szalenie ciekawą i atrakcyjną propozycją Renault w segmencie crossoverów klasy C. Segmentu, w którym Renault na bazie Scenica już od 2000 roku oferowało bardzo ciekawe, uterenowione samochody. Były to kolejno Scenic RX4 (I generacja), Scenic Conquest (II generacja) i Scenic Xmod (III generacja).
Kadjar to auto “na poważnie”. Tutaj nie ma zabawy w dwukolorowe nadwozia lub indywidualne dodatki wzornicze jak w Capturze. Samochód posiada mocno wyprofilowane błotniki potęgujące wrażenie atletycznej sylwetki. Lekko wklęsłe boki auta i muskularne nadkola dodają całości dynamiki i budzą wrażenie solidności. Mężczyźni widzą w nim solidne auto, kobiety doceniają zmysłowy charakter. Auto podoba się wszystkim.
Samochód nie może być tylko ładny, ale powinien również być funkcjonalny. Dlatego bagażnik Kadjara oferuje do wyboru dwa położenia wyjmowanej podłogi: górne - tworzące idealnie płaską powierzchnię, ułatwiającą załadunek dużych przedmiotów, oraz dolne - pozwalające uzyskać maksymalną objętość bagażnika. Ponadto, bagażnik może zostać podzielony na dwie lub trzy części, co pozwala w pomysłowy sposób uporządkować i zabezpieczyć przewożone bagaże. Czemu nie ma przesuwanej kanapy jak Captur? Bo nie potrzeba. Captur przy maksymalnym przesunięciu kanapy do przodu ma bagażnik o pojemności 455 litrów, a Kadjar ma bagażnik o pojemności aż 472 litrów. Przestrzeni w Kadjarze jest sporo. Nie tylko dla bagażu - dla pasażerów również.
Kadjar może mieć napęd na jedną oś lub obie osie i posiada prześwit typowy dla SUVów - aż 20 cm. Samochód wydaje się być zbyt elegancki, żeby go zabłocić… ale wersja 4x4 jest dostępna. Zdecydowanie jednak częściej wybierana jest wersja z napędem na jedną oś. Dziennikarze i użytkownicy podkreślają doskonałe właściwości jezdne Kadjara w czasie przejeżdżania zakrętów. Typowe dla wyższych nadwozi problemy jak przechyły, trudności z utrzymaniem toru jazdy przy dużych prędkościach w tym samochodzie nie występują (jak na crossovera są minimalne). Zawieszenie jest doskonale wyważone: na tyle miękkie, że jest komfortowe i na tyle twarde, że samochód pewnie się prowadzi.