Kompaktowy na zewnątrz i przestronny w środku. Potrafi się dostosować się do codziennych zastosowań, jak też do weekendowych podróży. Dzięki wysokiej pozycji za kierownicą umożliwia łatwy dostęp do wnętrza i dobrą widoczność drogi. No i ten styl - z napiętymi liniami i precyzyjnymi detalami tworzy bardziej elegancki i dynamiczny efekt.
Captur to miejski crossover. Co to znaczy? Skoro jest miejski, to znaczy że nie za duży, bo się musi wszędzie zmieścić. Skoro miejski, to również bardziej szykowny i elegancki np. od Dustera. A skoro crossover, to znaczy, że bardziej uniwersalny i przyjazny w użytkowaniu za sprawą podwyższonego nadwozia.
Samochód wygląda świeżo i modnie, a do tego można go pod wieloma względami spersonalizować. Z zewnątrz indywidualnych charakter pojazdu może być podkreślony poprzez wybór jednego z wielu wariantów dwukolorowego nadwozia. Wizerunek solidnego, atletycznego pojazdu uzupełniają listwy ochronne po bokach dolnej części nadwozia i masywna konstrukcja zderzaka. Całość uzupełniają duże koła z eleganckimi i dynamicznymi wzorami felg. W środku można wybrać tonację wnętrza, wzór tapicerki, kolor i motywy konsoli centralnej oraz kierownicy. Captur jest ciekawy, ładny, modny i ma swój indywidualny styl. Samochód nie może być jednak wyłącznie ładny - musi być również praktyczny. A Captur idealnie łączy styl crossovera z funkcjonalnością małego vana. Posiada bowiem bardzo dużą ilość schowków i spory, funkcjonalny bagażnik.
Wygoda użytkowania i możliwość dowolnego konfigurowania
W samochodach segmentu B nie jest łatwo wygospodarować optymalną przestrzeń zarówno dla pasażerów II rzędu jak też dla bagażu. A Captur zapewnia na kolana pasażera z tyłu do 221 mm, co jest jedną z najlepszych wartości na rynku. Jest to możliwe dzięki tylnej kanapie przesuwanej wzdłużnie o 16 cm. Dzięki temu bagażnik może osiągnąć maksymalną pojemnością 616 litrów (536 dm³ VDA), gdy tylna kanapa jest przesunięta całkowicie do przodu. Ta pomysłowa funkcja stała się znakiem rozpoznawczym modelu Captur. Pozwala użytkownikom na stworzenie większej przestrzeni dla ładunku lub pasażerów w zależności od potrzeb.
Ustawienia podwozia Captura dostrojono tak, aby uwzględnić środek ciężkości właściwy dla SUVa. Sztywność przechyłu została precyzyjnie rozłożona pomiędzy przód i tył, aby zapewnić zrównoważoną jazdę i minimalne przechyły nadwozia. Amortyzatory zostały skalibrowane w celu zapewnienia dynamicznego prowadzenia, bezpieczeństwa i komfortu. Jednak pod względem łatwości manewrowania Captur przypomina Clio. Oba pojazdy mają bowiem podobny promień skrętu między krawężnikami zapewniający dobrą zwrotność w terenie zabudowanym.
Captur przypadnie do gustu szerokiemu spektrum gustów i potrzeb. Producent określa go jako "voiture à vivre", czyli "samochód do życia", dla ludzi aktywnych, o różnych potrzebach. Kupują go:
- single, bo jego indywidualny i mocny charakter pasuje osobom niezależnym
- rodziny z jednym lub dwójką dzieci, bo jego uniwersalny i praktyczny charakter zapewnia użyteczność samochodu rodzinnego
- emeryci, ze względu na łatwość wsiadania/wysiadania i wygodną pozycję za kierownicą; spory prześwit i duży bagażnik przydatny jest np. przy wyjazdach na działkę