ZAPYTAJ O OFERTĘ

Szukasz samochodu do firmy?
Powiedz, czego potrzebujesz!

+48 22 519 89 05
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

handlowiec

MATEUSZ HOMA
handlowiec

DECAR ul. Modlińska 154B, Warszawa | autoryzowany salon - firmowy leasing | sprzedaż i finansowanie | samochody osobowe i dostawcze zapytaj@renault-dacia.warszawa.pl

Renault RAFALE

Wizjonerski, odważny i doskonale wpisujący się w swoje czasy - taki jest Renault Rafale. Dzięki urzekającej stylistyce SUV-a coupe nasz nowy flagowiec łączy zalety pojazdu terenowego i sportowego. Całości dopełnia wnętrze oferujące komfort wysokiej klasy limuzyny, niepozbawione funkcjonalności samochodu rodzinnego.

Przy Rafale nie sposób nie zacząć od wyjątkowego designu. Miło, że nasz nowy flagowiec nie boi się odważnego wzornictwa. Oczywiście, śmiałe projekty stylistyczne w Renault to nie nowość. Kiedyś (Avantime, Vel Satis) oryginalny język stylistyczny był znakiem rozpoznawczym Renault. Teraz jednak to zupełnie coś innego. Rafale jest na tyle świeży, że intryguje, ale zarazem na tyle wyważony, że idealnie odpowiada współczesnej motoryzacyjnej modzie.

Dlaczego Rafale, jako najwyżej pozycjonowany model w gamie Renault, jest takim, a nie innym samochodem? Hmm ... on po prostu nie mógł być inny! Wszystko wynika z dziedzictwa marki i wymagań teraźniejszości. Patrząc historycznie, wśród najwyższych modeli Renault pojawiały się różne samochody. Podwyższone nadwozie mieliśmy już w Vel Setisie, który był wyjątkowym skrzyżowaniem crossovera i limuzyny w formie praktycznego hatchbacka. Ale Vel Statisowi brakowało sportowego zacięcia. Sportową sylwetkę i tylną oś skrętną miała za to Laguna coupe. Tylko, że Laguna coupe była przeurocza, ale za to umiarkowanie praktyczna - nadwozie 3-drzwiowe, czteromiejscowe. Jeszcze niedawno napęd 4x4 w nadwoziu SUV'a można było spotkać w Koleosie. Ale Koleos nie miał tylnej osi skrętnej. A Rafale? Czerpie z dziedzictwa każdego z tych samochodów. Co ważne, czerpie w taki sposób, że uwydatnia ich plusy, niwelując ich ograniczenia. Dodatkowo, Rafale technologicznie spokrewniony jest z najnowszą odsłoną modelu Espace, co czyni go również samochodem przestronnym i praktycznym. 

Wracając do historii Renault... Inspiracją do wyboru nazwy samochodu była działalność Renault w przemyśle lotniczym. W 1933 roku Renault kupiło Caudron, firmę produkującą samoloty. Jednomiejscowy samolot sportowy C460, zaprojektowany z myślą o biciu rekordów otrzymał nazwę Rafale. Słowo to w języku francuskim określa naturalną energię wiatru. W 1934 samolot Rafale na dystansie ponad 1000 km osiągnął rekordową prędkość 445 km/h. Z tej lotniczej inspiracji wywodzi się nie tylko nazwa, ale też sposób projektowania. Samolot bowiem musi się smukłością i harmonią sylwetki dostosować do środowiska, w którym się porusza. Z samochodem jest podobnie. I nie chodzi tutaj tylko o względy aerodynamiczne, ale też o względy estetyczne. Rafale, swoim uniwersalnym i eleganckim nadwoziem typu sportback, pasuje do każdego krajobrazu, nie zakłócając jego harmonii.

Oto kilka innowacj, dzięki którym Rafale jest tak wyjątkowym i atrakcynym samochodem:

W ostatnim czasie mocą 300 KM oferował w Renault jedynie typowo sportowy Megane RS Trophy. Rafale oferuje tę samą, wysoką moc, wykorzystując hybrydę plug-in. Efektywne przeniesienie mocy na koła zapewnia dodatkowy silnik elektryczny na tylnej osi. Napędza on bezpośrednio koła tylne, dzięki czemu Rafale jest SUV-em coupe z napędem 4x4. Megane RS Trophy tego nie potrafił :)
 
Rafale prowadzi się precyzyjnie i pewnie, zapewniając wyjątkowe wrażenia z jazdy. Spora w tym zasługa systemu 4Control advanced. Wspomagany jest on zaawansowanym elektronicznym układem sterowania tylnym zawieszeniem „Vehicle Motion Control” (VMC 2.0). System ten przewiduje utratę przyczepności pozwalając na pokonywanie zakrętów z większą prędkością. Całość jest wspomagana przez specjalnie ustawione parametry sprężyn zawieszenia, amortyzatorów i drążka stabilizatora poprzecznego.
 
Jak dotąd szklany dach można było przysłonić żaluzją. Od teraz szklany dach można po prostu przyciemnić. Rafale wyposażony jest w  nowatorski dach Solarbay ze szkła o regulowanej przezroczystości. Jak to działa? Rozwiązanie oprate jest na na zmianie ułożenia zamkniętej w szkle zawiesiny cząsteczek pod wpływem napięcia elektrycznego. Dla bardziej dociekliwych: jest to technologia dyspersji ciekłych kryształów PDLC (Polymer Dispersed Liquid Crystal). W efekcie szkło staje się nieprzezroczyste w wybranej przez użytkownika części dachu.  Inteligentnym dachem można sterować głosowo za pomocą Asystenta Google lub ręcznie za pomocą umieszczonego przy lampce sufitowej przycisku. Dach Solarbay jest bardziej praktyczny od standardowej żaluzji, ponieważ zwiększa o 30 milimetrów wolną przestrzeń nad ich głowami pasażerów. Dodatkowo, po opuszczeniu samochodu przez pasażerów automatycznie przełącza się do trybu nieprzezroczystego.
 
I jeszcze smaczek emocjonalno-technologiczny. W wersji esprit Alpine po otwarciu drzwi pojawia się sekwencja „uderzeń serca”. Światła umieszczone w logo „A” na fotelu generują 6 uderzeń serca, czemu towarzyszy stopniowe zwiększenie oświetlenia ambientowego, jednocześnie z animacjami na ekranie. Kolor rozświetlonego logo zależy od wybranego trybu multisense. 

Napisz lub zadzwoń

 

Mateusz Homa - handlowiec

 
 

Porozmawiajmy o nowym samochodzie dla Twojej firmy!

zapytaj@renault-dacia.warszawa.pl   +48 663 399 388